fredag, 14 august 2015 14:03

Pensjonist tatt i 134

Skrevet av
Ringerike tingrett Ringerike tingrett Foto: Frank Tverran

Det er fortsatt relativt få rettssaker i Ringerike tingrett, men en del tilståelsessaker tikker og går gjennom ferietiden. Her er noen av dem.

Mann, født 1988, rygget plutselig uten å se seg tilbake. Det resulterte i at han rygget på ei jente på en moped i Kong Ringsgate. Jenta fikk lettere skader og begge kjøretøyene ble skadet.
STRAFF: Bot kr 7.000,- Mistet lappen i 6 måneder.

Mann, født 1936, kjørte i 134 i 80-sonen.
STRAFF: 36 timers samfunnsstraff. Mistet lappen i 9 måneder.

Mann, født 1971, kjørte i 130 i 80-sonen.
STRAFF: 15 dagers betinget fengsel samt en bot på kr 8.000,- Mistet lappen i 8 måneder.

Mann, født 1972, oppbevarte 36,13 gram amfetamin.
STRAFF: 120 dagers fengsel.

Sist redigert mandag, 17 august 2015 12:49

Andre saker å lese

Nå fjernes Trump-navnet fra Kennedy Center

13-06-2026 Politikk NTB - avatar NTB

Nå fjernes Trump-navnet fra Kennedy Center

Arbeidet er i gang med å fjerne Trump-navnet fra det ikoniske kulturhuset Kennedy Center i Washington.

Les mer i RingeriksAvisa

Eiendomsoverdragelser i Ringerike - storsalg på over 22 millioner

13-06-2026 Eiendomsoverdragelser Frank Tverran - avatar Frank Tverran

Eiendomsoverdragelser i Ringerike - storsalg på over 22 millioner

Den siste uka har det vært flere betydelige eiendomstransaksjoner i Ringerike. Størst av alle er salget av Knestanggata 7 til nær 23 millioner kroner. Også næringseiendom og nyoppførte boliger på...

Les mer i RingeriksAvisa

Gamle Ullerål skole er lagt ut for salg

13-06-2026 Nyheter Frank Tverran - avatar Frank Tverran

Gamle Ullerål skole er lagt ut for salg

Et stykke skolehistorie på Ullerål kan nå få nye eiere. Ringerike kommune selger den gamle skoleeiendommen i Sagaveien 32.

Les mer i RingeriksAvisa

Eldrekraften: SSB venter flere eldre enn unge innen 2032

12-06-2026 Nyheter NTB - avatar NTB

Eldrekraften: SSB venter flere eldre enn unge innen 2032

Eldre vil prege Norge fremover. I 2032 er det flere eldre enn unge i Norge, og etter 2046 er det bare innvandring som holder befolkningsveksten i gang, ifølge SSB.

Les mer i RingeriksAvisa